Ініціатором ідеї виступив харківський журналіст Володимир Носков.
Працівники Харківського метрополітену будуть супроводжувати людей з важкими порушеннями зору до приїзду поїзда, а також зустрічати з вагона і проводжати до виходу з метро.
Перш ніж посадити незрячого у вагон метро, співробітники метрополітену будуть питати на якій станції йому потрібно виходити. Далі вони передадуть по рації своїм колегам і ті зустрінуть пасажира біля вагону.

Володимир Носков - Станції метрополітену складні по акустиці, тому незрячим в підземці складно орієнтуватися.
«В метро багато рекламних моніторів, завжди дуже багато людей, платформи облицьовані плиткою і кахлем. Все це створює акустику, при якій людям з порушеннями зору складно орієнтуватися. Тому, щоб метро було більш безпечним, щоб незрячому було зрозуміло, де край платформи, щоб він не попав в отвір між вагонами, ми ініціювали таку службу супроводу», - говорить Шкарпеток.

При цьому він закликав незрячих людей користуватися в метрополітені тростиною.
«Буває так, що деяким соромно спускатися в метро з тростиною. Але якщо її не буде, то черговому важко буде людині допомогти. Я закликаю всіх не соромитися брати з собою палицю, тому що перш за все це ваша безпека», - зазначив журналіст.

Міська влада до ініціативи журналіста поставилися з ентузіазмом.
«Це дуже важливо, що є такі ініціативи і що ми отримуємо таку важливу інформацію. Харківський метрополітен будувався дуже давно, і у проектній документації не були враховані встановлення знаків або засобів, які могли б допомогти людям з проблемами зору», - зазначила заступник міського голови Світлана Горбунова-Рубан.

Вона також нагадала, що станції «Олексіївська» і «Перемога» оснащені для зручності незрячих спеціальними рельєфними смугами (на першій і останній сходинках і по краях платформи), це дозволяє сліпій людині впевненіше орієнтуватися по станції і вчасно помітити небезпечний край платформи.

«Ми провели навчання співробітників метрополітену і будемо продовжувати працювати з персоналом і вдосконалювати платформи метро, поки не оснастимо метрополітен усіма необхідними засобами для людей з проблемами зору», - підкреслила заступник міського голови.

Служба допомоги незрячим організована за підтримки Харківської міської ради спільно зі спеціальним навчально-виховним комплексом ім. В. Р. Короленка.